Рекомендації щодо проведення профілактичних заходів з недопущення поширення випадків COVID-19

Поширення випадків нової коронавірусної інфекції (COVID-19) в країнах Європейського союзу та країнах, що ділять спільний державний кордон з Україною, потребують підвищення рівня обізнаності, посилення та проведення додаткових профілактичних заходів.

Загальна інформація про захворювання

Коронавіруснаінфекційна хвороба COVID-19 була вперше виявлена в місті Ухань провінції Хубей Китайської народної республіки в грудні 2019 року.

Вірус передається від людини до людини повітряно-крапельним шляхом при тісному контакті. При кашлі чи чханні, а також при простому видиху людина виділяє непомітні краплі, більшість з яких осідають на поверхнях, які оточують наші робочі місця, місця спільного користування, такі як робочі столи, кухонні поверхні та посуд, телефони та клавіатури комп’ютерів. Якщо в цей момент інша людина знаходиться в на дистанції 1 метрa від хворого на COVID-19, вона може вдихнути інфікований матеріал або він може осісти безпосередньо на слизову оболонку рота, очей чи носа, чи просто бути перенесеним до слизової мимовільним рухом чи дотиком до обличчя, які ми несвідомо робимо до 30 разів на годину.

Більшість осіб, що захворіли на COVID-19, мають симптоми,такі як підвищення температури тіла, ломота в тілі, кашель, та швидко одужують. Найбільші ризики несуть люди похилого віку, особи з ослабленим імунітетом, хронічними захворюваннями серцево-судинної системи, легеневими хворобами та цукровим діабетом.

Завданням роботодавців та організаторів робочих процесів та підприємствах, в установах та організаціях є убезпечення підлеглих і колег в період підвищеного ризику поширення респіраторних хвороб, в тому числі COVID-19. Цього можливо досягнути шляхом підвищення обізнаності та посилення профілактичних заходів з попередження захворювань.

Основні профілактичні індивідуальні заходи

До основних індивідуальних профілактичних заходів належать:

  • гігієна рук – часте миття з рідким милом або обробка спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після кожного контакту з тваринами, відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, перед приготуванням їжі тощо;
  • гігієна кашлю – прикриття роту та носа при кашлі та чханні зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою,яку необхідно знешкоджувати відразу після використання;
  • утримання від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі, або збереження обов’язкової дистанції та обмеження часу при контакті (не менше 1 метра);
  • утримання від дотиків обличчя руками;
  • у разі виникнення симптомів захворювання, таких як лихоманка, кашель, ломота в тілі тощо, слід залишитися вдома та утриматись від відвідування місць скупчень людей;
  • використання медичної маски лише за наявності респіраторних симптомів, перечислених вище, її своєчасна заміна (кожні 3 години або негайно після забруднення) з подальшимзнешкодженням та миттям рук з милом або обробкою рук спиртовмісним антисептиком відразу після знімання маски.

Для отримання актуальної інформації, рекомендацій щодо планування та організації роботи та донесення її до працівників, користуйтесь надійними джерелами:

Розділ веб-сторінки Всесвітньої організації охорони здоров’я, присвячений захисту населення від новогокоронавірусу:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

Веб-сторінки МОЗ України та ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»:

https://phc.org.ua/

https://moz.gov.ua/

Сторінки у мережі Фейсбук:

https://www.facebook.com/phc.org.ua/

https://www.facebook.com/moz.ukr

 

 

Список освітніх ресурсів, які можуть бути використані в процесі дистанційної підтримки навчального процесу

під час карантину

  1. https://disted.edu.vn.ua– репозитарій начальних ресурсів2. https://bbb.pmg17.vn.ua – платформа ЛІКТ для проведення вебінарів3. https://test.edu.vn.ua – система контролю знань (потрібна реєстрація учителя та учнів)4. http://www.osvitaua.com/youpub/ – сайт видавництва, містить навчальні ресурси5. https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ – «Цікава наука»6. https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics–  досліди з фізики7. https://naurok.com.ua/ – для вчителів та учнів8. https://besmart.study/ — онлайн-платформа підготовки до ЗНО9. https://prometheus.org.ua/zno/ — за посиланням курси підготовки до ЗНО10.https://www.ed-era.com/zno/ – дуже багато цікавої інформації про дистанційну освіту11.https://cutt.ly/FtsrQTt — ютуб-канал вчителя фізики Павла Віктора12.https://ilearn.org.ua/ — Проект дистанційної освіти від «Освіторії»

13.https://www.ranok.com.ua/game/virtualschool/  Онлайн школа «Ранок»

14.https://thedigital.gov.ua/news/servisi-distantsiynogo-navchannya-dlya-vchiteliv?fbclid=IwAR24mwGTw_lUrSDHk9NHdnjaj4C4KQFhTBKMtA2HE0trjCXZqjj7PjCKgYY

ГДСЛУ 10